martes, 13 de enero de 2009

SAN ANTONIO



Ya esta aqui Sant Antoni Clorios y als dimonis

GLOSES PER SANT ANTONI I XIMBOMBES

Sant Antoni és un sant vell
du sabates de gamussa
no es pot mantenir a ell
i vol mantenir sa cussa.

Sant Antoni para llobes
per dins mates i clapers
per guanyar quatre dobles
per fer-se sabates noves.

Sant Antoni ja és demà
i anit se fa sa revetla
Cada frare té una cel·la
i una dona per boixar

S'estimat meu se pensava
que es boixar em faria mal
i jo som d'un natural
que com més va, més m'agrada.

Sa padrina diu que ho fé
més de quinze mil vegades,
de la meitat de pipades
es padrí no s'en temé.

En es costat d'una penya
vaig sentir cantar un puput
i va esser una dona veia
que forçava un geperut.

No ho 'via sentit dir mai
d'un poble com és Moscari
que tenguessin un vicari
que caponàs com un gall.


Sant Antoni ja és demà
i anit se fa sa revetla
Cada frare té una cel·la
i una dona per boixar.

Es meu homo m'ha atupada
i m'ha fet lo que ha volgut
per això el som fet banyut
i me som rescabalada.

El dimoni està a l'infern,
a dins l'infern a les fosques
i quan no té res que fer,
amb so pardal mata mosques.

Set senaies, catorze anses;
sis nassos, dotze forats;
i cent vint culs ajuntats
són dos-centes coranta anques.

Ses al·lotes d’Hostalets
se constipen en s’estiui
es metge les recepta
un poc de brou de perdiu.


Del blat no facis porgueres,
jo a tu messions t’hi pos:
el me poses dins el cosi
no em toca voreres.

A Llubí el pare Bordoy
dalt sa trona predicava
i a ses dones demanava
per tocar-los es fonoll.

Diuen que per anar a Lluc
han de passar per Caimari
també diuen que es vicari
és un homo famellut.

Varen anar a Formentera
ets argentins a votar.
Tot va ser per arreglar
ses mames d’una poblera.

Es botifarró que tens
deu esser de pell ben forta,
que deixa sa boca torta
an es qui té males dents.

Vols que et canti una cançó
que no l’has sentida mai:
posa es cul en el mirall
i veuràs si el tens rodó.

Mestre Antoni Amorós,
vós que sou un mestre fi,
no em faríeu un baçí?
que hi poguessin cagar dos?

Es dia de Sant Marçal,
sempre me’n recordaré,
a davall un taronger
vaig tastar un bon pardal.

Gloriós Sant Nicolau
vos que tallau mata verda;
homo petit, bona verga;
dona petita, bon trau te.

Ses putes de Son Fonoll
la tenen com un garbell;
passegen un foradell
que hi poden posar un genoll.

Què em direu de’n Paco Torresde
petit tan polissó,
i avui l’han fet campiómundial
de llepar cotorres

M’agrada s’olor de menta
i també sa d’anisat,
però s’olor de pixat
me rebenta, me rebenta

Madó Ferranga, sa vella,
tenia un bony en es cul;
quan es metge li curava
amb un pet va apagar es llum.

Ma mare quan em va fer
se va espenyar sa violai
mon pare amb sa pistola
li va tornar posar bé.

Saps que em va dir sa poblera?
En el cul tenc un estel
tot enrevoltat de pèl
amb randa per la vorera.

Ets petit com una puça
que no paga s’aixecar.
S’altre vespre et vaig trobar
aferrat amb una cussa.

Això si que té collons:
sa perdiu per dins el ventre,
Jesús que estic de contenta
quan m’arriba en es ronyons!

Una puta va dir a s’altra
ja no farem pus doblers,
que han vengut es forastersi
s’enculen un amb s’altre.

Enmig de sa carretera,
de camí a Son Bordils,
hi trobaren dos civils
que se’n daven per darrera.

Cristineta, que ets de puta!
tots ets mascles te van bé,
sa qüestió és acotar-tei
que t’entrin sa batuta.

A un rellotge de sol,
possen sa busca en sa nit.
Qui és casat i té delit,
la hi posa a s’hora que vol.

Es dia de Sant Joan
fan festa tots es banyuts
tots es qui no hi han caigut
un dia també hi cauran.

Marit no estiguis gelós
d’una fruita que no es gasta;
no és res si un altre la tasta,
mentre n’hi hagi per vos.

Ses dones quan pixen xiulen,
és sa puta veritat;
ses que pixen i no xiulen,
és que ho tenen espenyat.

Es meu nuvi és pesemero
i quan li pega sa trempera
me rega s’alfabaguera
mentre me toca es pandero.

Jo encara no ho he dit tot
del que passa amb ses fadrines
que en venir festes i fires
es deixen paupar per tot.

Na Mascarona va d’oro
com ses moixes de gener.
En Miquel Groc li va fer
dins ses figueres de moro.

Barrinar, boixar i fer-ho;
ser verge no té consol.
Que tota aquesta fortor
se solventa amb un pinyol.

Dona-li prest es farratge
en aquest pobre conill,
afica’m prest es carnatge,
que, sinó, me vull morir.

Fadrins si anau a Mancora
nau alerta amb les fadrines,
que duen teranyines
aferrades a la flor.

Ses al·lotes de Sa Poblaja
no poden boixar pus,
perque tenen sa viola
que els hi cap un autobus.

Espinagada amb anguiles,
bon arròs amb gorrions.
Si et tocassin els collons,
saps quin gust que passaries.

Sant Antoni ja és vengut
amb un ase amb quatre cames.
Si sa dona no té mames,
s’homo queda ben fotut.

Molt m’agrada una panada
perquè hi posen pebre bo.
Ses al·lotes de Mancor
tenen sa poma badada.

Ses al·lotes de Sa Pobla,
se pinten per ésser guapes,
i a devora sa cotorra,
hi poden sembrar patates.

Maria purissimeta!
Un pardal ben abrinat
que sigui llarg i gruixat
eixampla una poma estreta.

Saps que vol una fadrina
de lo seu enamorat?
Que tengui es tronxo gruixat
i que pas d’un pam de mida.

Sa filla des bugerró
sa major no, sa segona
li tregueren de sa poma set pardals i un coió

Sant Antoni feia sopes
a sa vorera de mar
el dimoni hi va anari
i li omplí es cul de coces.

Li ponyia per ses anques
no li trobava es forati
es pobre cap pelat
plorava llàgrimes blanques.

No hay comentarios: